cees-astrid-middenamerika.reismee.nl

Samara

28 oktober, ja we gaan al richting ons eindpunt Samara. En dan vliegen we via Liberia, Panama city naar Schiphol.

In ons vorig verhaal vertelde ik dat we Corcovado hadden geannuleerd. Corcovado bevindt zich in het zuidwesten van het schiereiland Osa aan de Grote Oceaan. In het verleden werd naar goud gezocht in de rivieren van Corcovado, maar deze activiteit is tegenwoordig verboden. Door de grootte en de diversiteit aan flora en fauna geldt Corcovado als één van de belangrijkste nationale parken van Costa Rica. De kans daar een jaguar te zien was daar zeker groter. Helaas was het rangerstation dicht door de vele regen en de eerdere tegenslag van orkaan Nate.

Omdat de afstand van Corcovado naar Samara groot is (ook via boot) hadden we eerder een overnachting in Jaco geboekt. Deze kon niet meer geannuleerd worden en omdat een luxe resort betrof met 2 zwembaden aan het strand denk je geniet er lekker van.

Nou ik kan vertellen dat het een horror hotel was. Halloween??? De oprit helemaal vervallen, de vervallen hotelgebouwen, wat een ellende zeg. Moet toch een vergissing zijn. Rotte boeiborden, afgebladderde muren, de sloten van onze kamer werkte niet, schuifpui stond niet in de rails en werkte niet.. Ouwe meuk binnen, kapotte matrassen etc. Tja daar zaten we dan, klacht indienen bij Booking.com.

Dus knop om, omkleden en plonzen in het zwembad, pinacolade erbij. Om 17:15 een schitterende zonsondergang. Lekker romantisch, nou in de kamer wemelde het van wel honderden grote rode mieren en vele rupsachtige dieren door de kamer over het bed. Dus eerst een slachtpartij. En dan eindelijk liggen we op bed met de veren van de matras in je billen en ons avondeten een zak chips en water. Volgende ochtend om 7 uur ontbijt wat overigens verrassend goed verzorgd was en dan wegwezen hier!!

Op naar de ferry in Punteras die ons naar het schiereiland Nicoya brengt. Het schiereiland met de paradijselijke stranden, ruige golven, charmante badplaatsen en hoge kwaliteit van leven maken Nicoya tot een van de populairste bestemmingen tijdens een rondreis in Costa Rica. Bij aankomst Punteras moesten we in de rij staan met de auto voor het oprijden van de ferry. Er lag daar een oude schuit en ik vroeg me af of we daarmee de oversteek gingen maken. Nee dat was hem niet maar daar kwam net zo'n oude schuit aan. Met een hoop handwerk en katrollen om de steiger gelijke hoogte te krijgen als de ferry kunnen we erop. Na anderhalf uur komen we in Naranja aan. We rijden richting Samara een klein plaatsje waar we de komende vier dagen verblijven. Samara staat bekend om zijn stranden en de heerlijke golven in de zee. Een surfdorp met een relaxte sfeer. En dat gaan we ook doen; relaxen; strand; zee; cocktails; zon en gewoon genieten.

We logeren in hotel "Samara Palm Beach". Klein, kneuterig met zwembad, gewoon heerlijk kleinschalig hotel. Heerlijke kamer met een groot bed. Alles schoon en aan kleine details gedacht. Het dorp zelf doet me denken aan de straatjes van Kreta of Kos. Aan de zee vind je drie terassen, een soda en politie. Nou hier vermaken wij ons wel.

Gerrit

Hoy Astrid en Cees jullie vakantie loopt op zijn eind en geniet van het fijne hotel waar je heerlijk kunt relaxen. Heb genoten van de reisverslagen en mooie foto's.
Groetjes Gerrit.

Cees en carolien

Na dat horrorhotel was dit vast genieten, een mooie afsluiting van een avontuurlijke trip!

Cees en Astrid van Aert

Nog even genieten Xx