cees-astrid-middenamerika.reismee.nl

Saripiqui

Het is vandaag alweer 19 oktober. We worden door de taxi afgezet bij Selva Tropical restaurant in Guapiles waar onze huurauto wordt afgeleverd door Sunnycars. Een 4 wheeldrive Daihatsu Terios en we gaan op weg naar ons hostel Islas del Rio. Dit hostel werkt samen met http://www.aguasbravascr.com die rafting tours verzorgen.

En ja dat gaan we morgenochtend dan ook doen "raften" over de rivier de Sarapiqui. Om 9.30 vertrekken we in een busje naar de plek waar we de instructie krijgen en waar de raftboten klaar staan.

We krijgen een lifejacket en een helm. E'en instructeur geeft ons uitleg en dan worden we in groepjes verdeeld.

En daar gaan we over het kolkende water. Geweldig zeg!! Stop, forward, peddles up, backward en peddle in. Op naar de volgende versnelling zo heftig en wat een adrelineboost krijg je ervan zeg Ppfff.....? in een rustig stuk hebben we een kleine pauze en worden er ananassen en meloenen schoongemaakt. Die gaan er we in na het harde werken. En daar gaan we weer helemaal te gek(zie fotoos).

Om half 1 komen we aan bij ons eindpunt waar er een heerlijke Costaricaanse lunch staat te wachten. We geven ons emailadres door voor de foto's. Ja er ging een medewerker voorop in een kayak, die maakte onderweg foto's.

En dan is het uihecken en we gaan op weg naar Bijagua.

Jan Dijk

Gaaf!!

Cees en Carolien

Heel gaaf evenals de foto’s!!

Helena

Superrrr !