cees-astrid-middenamerika.reismee.nl

Panama City

Woensdag 4 oktober was het dan zover. Om 3.15 uur gaat de wekker want om 3:45 uur worden we door de taxi opgehaald en naar Schiphol gebracht. Om 8 uur vliegen we naar Frankfurt en om 11:55 uur vliegen we in elf en half uur door naar Panama City.

Eenmaal geland en bij de douane gecontroleerd worden laten we onze vingerafdrukken achter en pikken we onze backpacks van de band. Nu een Uber bestellen en we worden bericht dat ene Roberto in een Nissan Xtrail ons komt oppikken. Dat werkt perfect die Uber. Op weg naar Best Western Zen hotel krijgen we toch een plensbui... geen hand voor ogen. Na een lange reisdag is het heerlijk om in de kingsize room te komen. Heerlijk luxe!!

Vandaag 5 oktober al vroeg wakker. Lekker ontbeten in een lokaal tentje. De Uber bestelt en we gaan naar de Miraflores sluizen, het Panamakanaal. Best indrukwekkend hoor. Helaas konden we bij de nieuwe sluis niet komen desalniettemin een mooi gezicht hoe die grote schepen er door gaan met nog geen halve meter van de kant. Ze worden met kabels aan een soort treintje getrokken door de sluizen. 4 aan de voorkant en 2 achter aan het schip. Of is het een boot......... Eenmaal uit de sluizen worden de boten geduwd door 2 sleepboten. Wist je dat het Panamakanaal ruim 81 km la is in het Centraal-Amerikaanse Panama. Het loopt door de landengte van Panama en verbindt de Caraïbische Zee met de Grote Oceaan en in 1914 gebouwd is?

'S middags bezoeken we de oude stad in Panama City, genaamd "Casco Viejo". Casco Viejo is de koloniale wijk van Panama-City. Waar de moderne wolkenkrabbers die het stadsbeeld van Panama City bepalen de aandacht opeisen. Toch vinden we dat wel meevallen. Dan door naar de vismarkt, ppfff wat een stank zeg, maar goed daar moet je wel de lokale specialiteit eten " ceviche" rauwe vis gemarineerd met limoen met rauwe uien en pepertjes peper en zout.

Terug bij het hotel lekker even afkoelen in het zwembad op het dak. Ondanks dat we weinig zon hadden en zware storm was het behoorlijk warm. Vanavond ergens eten in de stad en morgen op naar Santa Catalina

Gerrit Groeneveld

Bedankt voor het verslag

Helena

Goed begin en lekkerrr ceviche !

Cees van Aert.

Leuk om te zien en te lezen.
Veel plezier.

Ron

Heerlijke start, klinkt nu al mooi en het is nog maar net begonnen!

Huib & Maya

Hey knuffels! Dat lijkt mij inderdaad erg indrukwekkend dat Panamakanaal, jammer dat die nieuwe doorgang niet te bereiken was. Geniet lekker aldaar.
Groetjes, Huib

Cees en carolien

Superleuk om jullie verslag zo te lezen! Die info van t Panamakanaal was ons niet bekend hoor. Wordt n indrukwekkende reis!! Veel plezier nog!
Groetjes!!!